Sekretariat: Zadzwoń 76 856-52-86

Banner - Ogłoszenia

Właściciele nieruchomości obowiązani są ponosić na rzecz gminy, na terenie której położona jest nieruchomość, opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

Każdy właściciel nieruchomości obowiązany jest złożyć w Urzędzie Miasta Legnicy deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

Deklarację o wysokości opłaty dla nieruchomości, na której zamieszkują mieszkańcy, zobowiązani są złożyć:

  • właściciele domów jednorodzinnych,
  • wspólnoty mieszkaniowe/spółdzielnie mieszkaniowe.

OPŁATĘ ZA ODPADY WNOSI SIĘ BEZ WEZWANIA WYŁĄCZNIE NA PODSTAWIE ZŁOŻONEJ DEKLARACJI

Miesięczna opłata od 1 mieszkańca za gospodarowanie odpadami komunalnymi od 1 stycznia 2020 r.  wynosi 21,80 zł.

W przypadku nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy opłata liczona jest od pojemnika o określonej pojemności:

Tabela z cennikiem stawek opłat za pojemnik na odpady komynalne - Źródło UM Legnica

 

W zamian za uiszczoną przez właścicieli nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi gmina Legnica będzie świadczyć usługi:

  1. odbioru każdej ilości:

    - niesegregowanych zmieszanych odpadów komunalnych,
    - odpadów metali, tworzyw sztucznych (w tym opakowań wielomateriałowych),
    - bioodpadów,
    - szkła,
    - papieru,
    - przeterminowanych leków,
    - odpadów w systemie akcyjnym zgodnie z podanym przez Gminę harmonogramem.
  2. odbioru odpadów komunalnych w ilości wynikającej z pojemności i ilości pojemników określonej w deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi -  w przypadku nieruchomości niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne;

  3. w punktach selektywnego zbierania odpadów komunalnych, wszystkich zebranych selektywnie odpadów, zgodnie z regulaminem utrzymania czystości  i porządku w gminie.

 Tabela określająca minimalną pojemność pojemników na odpady komunalne

 

Deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami należy składać:

  • w siedzibie Urzędu Miasta Legnicy Plac Słowiański 8, Biuro Obsługi Klienta – na parterze lub III piętro, pok. 305 oraz
  • za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej z wykorzystaniem elektronicznej skrzynki podawczej na platformie ePUAP. Deklaracja złożona w ten sposób musi być podpisana bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy kwalifikowanego certyfikatu lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP

Zadeklarowana opłata winna być uiszczana w kasie Urzędu Miasta Legnica, Plac Słowiański 8 lub w kasie Urzędu Miasta w Akademii Rycerskiej ul. Chojnowska 2, a także przelewem na rachunek bankowy:

Bank Pekao SA 06 1240 3464 1111 0010 5098 4975

 

TERMINY WNOSZENIA OPŁAT

Osoby fizyczne:

  • za I kwartał do 31 marca,
  • za II kwartał do 30 czerwca,
  • za III kwartał do 30 września,
  • za IV kwartał do 20 grudnia.

Pozostali właściciele nieruchomości – comiesięcznie, bez wezwania, w terminie do 15 dnia następnego miesiąca kalendarzowego po miesiącu, w którym powstał obowiązek ponoszenia tej opłaty, a opłata za miesiąc grudzień do dnia 20 grudnia  

Źródło: Urząd Miasta Legnica

W czym możemy pomóc?

Każda nieruchomość ze względu na swoją specyfikę oraz uwarunkowania wymaga indywidualnego podejścia. W M-L Perfekt dbamy o zadowolenie naszych klientów, dlatego też każda oferta dopasowywana jest do potrzeb danego obiektu i jego mieszkańców.

Ikona - Zarządzanie i administracja nieruchomościami
ZARZĄDZANIE I ADMINISTRACJA
NIERUCHOMOŚCIAMI
Ikona - Obsługa techniczna nieruchomości
OBSŁUGA TECHNICZNA
NIERUCHOMOŚCI
Ikona - Przygotowywanie i realizowanie planów remontowych
PRZYGOTOWYWANIE I REALIZOWANIE
PLANÓW REMONTOWYCH
Ikona - Obsługa Finansowa Nieruchomości
OBSŁUGA FINANSOWA
NIERUCHOMOŚCI
Ikona - Prowadzenie dokumentacji obiektu
PROWADZENIE DOKUMENTACJI
OBIEKTU
DORADZTWO W ZARZĄDZANIU
NIERUCHOMOŚCIAMI
Zdjęcie sekretariatu

Chcesz aby twoja nieruchomość funkcjonowała sprawnie i prawidłowo?

Skontaktuj się z nami

M-L Perfekt, ul. Dziennikarska 5/1, 59-220 Legnica

Godziny otwarcia naszego biura:

Poniedziałek: 08:00-16:00

Wtorek-Środa: 08:00-15:00

Czwartek: 08:00-15:30

Piątek: 08:00-13:00


Możesz również skontaktować się poprzez:

Telefon - Sekretariat: 76 856-52-86 | E-mail: m-l.perfekt.lca@wp.pl